Maile nie odeszły i nie odejdą nigdzie. Przynajmniej w najbliższej przyszłości.
W 2021 nastąpiło sporo zmian – polityka prywatności użytkowników, rozwinięcie newsletterowego trendu.
Sprawdź mailowe trendy i zobacz czego możesz się spodziewać po 2022!
🔒 Prywatność danych
W 2021 widzieliśmy spore zmiany w tym obszarze. Prym wiodło Apple ze swoją nową polityką prywatności. W świecie email marketingu zawrzało. Ale email przetrwał.
Podobnych zmian możemy się spodziewać w 2022. Oczywiście to spowoduje nowe wyzwania.
Ale czy to zmiana na gorsze? Niekoniecznie. Email marketerzy będą “zmuszeni” do lepszego zdobywania i wykorzystania danych.
Dalej będziesz mógł pozyskiwać dane. Często, istotniejsze dla Twojego biznesu.
Daj subskrybentowi możliwość wyboru i nie skupiaj się na otwarciach, lub przestań je śledzić.
🧍Personalizacja
Prywatność danych jeszcze bardziej wpłynie na personalizację maili. Nie mówimy tu o wykorzystaniu imienia. Zobaczysz większe skupienie na segmentacji listy, lepsze dostosowanie wiadomości do użytkownika.
Ich wykorzystanie będzie widoczne w nagłówkach, treści, ofertach, czy czasie wysyłki.
Personalizacja wejdzie na jeszcze wyższy poziom niż dotychczas.
📈Skupienie na wynikach
Open Rate zostanie zmarginalizowany. Może nie całkowicie, ale znacząco. Wpłynie to na planowanie i optymalizację kampanii mailowych.
Na krótką metę brzmi to strasznie. W dłuższym wymiarze to dobry znak dla email marketingu.
Świat mailowy skupi się na statystykach bliższych konsumentowi/klientowi (wskaźnik kliknięć, odpowiedzi od subskrybentów). To spowoduje poprawę wyników sprzedażowych i dalsze ulepszanie procesu sprzedaży przez maila.
🤖 AI
O AI słyszymy od lat. Jeśli nie zwracałeś uwagi na ten trend, to możesz być zaskoczony, jak daleko zaszliśmy.
Dostępne są narzędzia, które stworzą od 0 lub poprawią teksty marketingowe. Wykorzystanie narzędzi AI do pisania tekstów, tematów maili, call to action stanie się “chlebem powszednim”. Na razie w języku angielskim. Będziesz mógł stworzyć szybko dobry tekst marketingowy, który normalnie zajmie sporo czasu.
Jakiś czas temu ciekawą dyskusję na swoim kanale miał Mateusz Wyciślik. Czy AI zastąpi copywriterów? Moim zdaniem – TAK. Odpadną słabi copywriterzy. Zostaną najlepsi i będą wykorzystywać AI do optymalizacji swojej pracy.
▶️ Interaktywny content
Zobaczysz więcej interaktywnych elementów w mailach. Ankiety, gry, quizy. Włączone do samego maila, nie jako linki. To rozwiązanie jest ekstremalnie proste w obsłudze i zmniejsza ilość kroków dla samego użytkownika. Interaktywne elementy pomogą w zwiększeniu zaangażowania listy mailowej i zdobyciu informacji do ulepszania procesu sprzedaży
💰 Płatne newslettery
Nie możliwe jest nadążyć za darmowym contentem tworzonym w internecie. Ludzie coraz chętniej płacą za wyselekcjonowane, opisane treści (CaaS – Curate as a Service).
W poprzednim roku newslettery w Polsce weszły na wyższy poziom. Każdego dnia widzimy powstające nowe darmowe i płatne newslettery. Ich liczba będzie rosnąć.
Cały czas powstają nowe narzędzia wspierające ten trend zarówno globalnie jak i w Polsce (Bogusz Pęklaksi i jego MailingR, czy Grzegorz Róg i Adam Gospodarczyk z EasyCart i EasyTimer). Zobaczysz nowe katalogi newsletterów, społeczności, narzędzia i inwestycje
🎫NFT w newsletterach
To globalny trend i to tylko kwestia czasu, kiedy wejdzie on do newsletterów. Przykładem jest Dirt, czyli darmowy newsletter, ale dostęp do płatnych treści jest po wykupieniu NFT. Właściciele NFT będą mogli głosować za treściami, które mają pojawić się w newsletterze. To daje nowe możliwości przy budowaniu społeczności wokół newslettera.
⏲️ Pop- Up newsletter
To newsletter, który ma jasno określoną datę startu i zakończenia. Zgłębia jeden wybrany temat.
Chcesz przekazać tajemną wiedzę o piernikach? Możesz pisać codziennie mail przez kolejne 2 tygodnie. Chcesz napisać książkę w 6 miesięcy? Stwórz cotygodniowy newsletter na temat Twojej książki, aż do wydania.
Przykładem takiego newslettera jest Pieces.
Takich newsletterów powstanie więcej. Twórca ma mniejszą presję na sobie. Wie, co chce przekazać i kiedy cały projekt się zakończy.
👶 Newsletter dla Gen-Z
Taki newsletter może pomóc ogromnej grupie ludzi. Możesz się zastanawiać:
“Po co mam tworzyć newsletter, jak oni siedzą tylko na TikToku?”
Nawet oni mają czasem dość TikToka.
Tematyka musi być odpowiednio dobrana pod tą grupę. Tematy dla takiego newslettera to: ochrona środowiska, zdrowie mentalne, muzyka, aktywizm społeczny.
Przykład newslettera to ClimateChangeMakers
☀️ Codzienny newsletter
To krótkie maile z linkiem, krótką treścią wokół tematu. Często działają lepiej niż długie wiadomości. Czytelnik może szybko skonsumować podaną treść, a Twórca nie ma presji, by stworzyć coś wielkiego.
Przykładem jest For The Interested.
Podsumowanie
Trendy 2022
- Prywatność danych
- Personalizacja
- AI
- Interaktywny content
- Płatne newslettery
- NFT w newsletterach
- Pop-Up newsletter
- Newsletter dla Gen-Z
- Codzienny newsletter
W 2022 email marketing i newslettery wejdą na wyższy poziom. Zobaczysz ciekawsze maile, nowe newslettery, kolejne narzędzia.
Czy warto wsiąść do tego pociągu? Tak, tylko przygotuj się na jazdę bez trzymanki!
Jeśli chcesz nie chcesz robić tego sam, to dołącz do newslettera i społeczności twórców newsletterów. Ucz się i twórz razem z nami!